Известие

Collapse
No announcement yet.

DPF що е то?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • DPF що е то?

    Напоследък зачестиха въпросите на хората относно системите за филтриране при дизеловите автомобили и реших да понапиша малко



    Филтри за твърди частици (DPF)
    Намаляване на емисиите на сажди при автомобилите с дизелово гориво с 80%.

    Промените в законодателство през 2009 г., така наречената "Евро 5" стандарти, направи филтрите за твърди частици, както често срещани в дизеловите автомобили както каталитичните конвертори са в бензиновите коли.

    Целта е намаляване с 80% на емисийте от твърди частици (сажди), но технологията не е без проблеми - много често вече автомобили с филтри за твърди частици влизат в сервизен режим и им светват лампите за DPF-ите (показва частично запушване).

    Ясно е, че промени в стила на шофиране може да се изисква за максимална полза от тези системи.

    Как работят те?
    Филтри за твърди частици (DPF) или "капани" правят точно това, те улавят остатъчните сажди в ауспуха.

    Както при всеки филтър (чантата в прахосмукачката) те трябва да бъдат изпразнени редовно, за да поддържат действието си. За DPF този процес се нарича "regeneration" ("възстановяване") - натрупаните сажди се изгарят при висока температура, за да остане само малък остатък пепел. Регенерацията може да бъде пасивна или активна.

    Пасивно регенериране:
    Пасивна регенерацията се извършва автоматично по магистралата когато температурата на изпускателната система е висока. Много коли немогат да достигнат подходяща температура и обороти, така че производителите са измислили активна регенерация, това е когато компютъра за управление на двигателя (ECU) поема контрола над процеса.

    Активно регенериране:
    Когато саждите във филтъра достигнат определени граници (около 45%) в еку-то настъпват малки корекции в графиката на впръскване на горивото, аванса и надува на турбината, за да се увеличи температурата в изпускателна система и регенерацията да започне. Ако пътуването е кратко със чести спирания то процеса за регенериране не може да завърши и светлината за предупреждение ще светне за да покаже, че DPF-а е частично блокиран.

    По принцип трябва да бъде възможно да се започне пълно възстановяване на DPF-a и изчистване на лампата за предупреждение - за целта се шофира в продължение на 10 минути със скорост по-голяма от 70 км/ч със обороти над 3000.

    Ако игнорирате предупредителната светлина и управляват автомобилите си сравнително бавно, ще започне натрупването на сажди до около 75% и можете да очаквате да видите предупредителната светлина за проблем в двигателя да осветява таблото ви. В този момент шофиране с висока скорост няма да е достатъчно и колата ще трябва да влезе в сервиз за принудителна регенерация.

    Скъпи ремонти:
    Ако предупредителните сигнали са игнорирани и натрупванетона сажди продължава да нараства, тогава най-вероятният резултат ще бъде нов DPF, който струва около 2500лв.

    Главно градско шофиране:
    Ако вашата кола се използва главно за градско каране, би било разумно да изберете бензинов автомобил, отколкото да поемате риск за непълно възстановяване на DPF-а.

    DPF-и с добавки:
    Най-често срещаният тип на DPF се отличава с интегриран оксидиращ каталитичен конвертор и се намира много близо до двигателя, където изгорелите газове все още са сравнително горещи, така че пасивната регенерация е възможна.

    Не винаги обаче е възможно DPF-a дa e в близост до двигателя, така че някои производители използват различен тип DPF, които разчитат на горивна добавка за повишаване на температурата и запалване на частиците на саждите в DPF-а. Добавката се съхранява в отделен резервоар и автоматично се смесва с горивото. Малки количества са необходими, така че един литър добавка трябва да "лекува" около 2800 литра гориво, достатъчно за покриване на 40 000км.

    При този тип на регенерация процедурата ще бъде инициирана от ECU на всеки 500км, или в зависимост от използването на превозното средство и ще отнеме от 5 до 10 минути. Вие няма да забележите нищо друго освен може би едно изпускане на бял дим от изпускателнатасистема, когато е завършен процеса.

    Има доказателства че тези системи не регенерират, дори и на автомобили, използвани главно по магистралите. Изглежда, че на колите с много високи предавателни числа на шеста скорост, оборотите на двигателя са твърде ниски, за да генерира достатъчно температура на отработените газове. Управление на по-ниски предавки следва да бъде достатъчно, за да изгори саждите в такива случаи.

    Проверете си наръчника за употреба (менюала):
    Ако си купите кола с монтиран DPF - важно е да прочетете съответния раздел от наръчника на превозното средство, така че да разберат точно какви действия да предприемете, ако предупредителна светлина свети и как, ако изобщо е възможно със стил на шофиране да бъдат коригирани, за да може на DPF-а да се осигури максимална ефективност и живот.
    0888 232 484 - Бобо Extreme Service
    sigpic
    Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
    Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

  • #2
    А изводът, че тези филтри са неефективни се налага по подразбиране...
    _______
    146 JTD - ex
    Renault Megane II 1.5 dci - ex

    Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

    Comment


    • #3
      Има бизнес в успешното премахване на филтрите и обучението на колата да работи без тях
      AR 145 , 1.6 , 76 kw- ex; GT 1.9 JTD 110 KW
      Posted by Bat Vas:Алфиста трябва да има минимум две коли, ако не иска да ходи с градски транспорт от време на време.
      sigpic

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от Stoyan Georgiev
        мерси за четивото, беше интересно
        ... и полезно

        ---------- Post added at 08:12 ---------- Previous post was at 08:08 ----------

        Първоначално публикувано от trustworthy Покажи съобщение
        А изводът, че тези филтри са неефективни се налага по подразбиране...
        Защо? Те са ефективни за природата.
        И катализатори, датчици и т.н. не са ефективни за колата, но това е технологичната революция и няма как да я избегнем
        Колкото до ДПФ-a - сигурен съм, че и горивото трябва да отговаря на някакъв химически анализ и съставки, за да може да се преработват саждите по-лесно, но със сигурност по нашите бензиностанции си караме на старото гориво - НАФТА

        ---------- Post added at 08:14 ---------- Previous post was at 08:12 ----------

        Първоначално публикувано от stelt Покажи съобщение
        Има бизнес в успешното премахване на филтрите и обучението на колата да работи без тях
        Така е
        Всичко, което е измислено от човек, може да му се противодейства от друг човек
        Въпросът е дали когато махнеш ДПФ-а, решиш да пътуваш из Европа, няма да те спрат и глобят солено?
        Историята "познава" примери, когато коли без CAT са влизали в Европа и още в Унгария са ги оборудвали срещу "скромни" суми
        sigpic

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от Dodo 155 Покажи съобщение
          Защо? Те са ефективни за природата.
          Точно от тази гледна точка май издишат тези филтри
          _______
          146 JTD - ex
          Renault Megane II 1.5 dci - ex

          Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от trustworthy Покажи съобщение
            Точно от тази гледна точка май издишат тези филтри
            Така е,защото рано или късно,саждите отиват отново в природата чрез регенерацията
            Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
            Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
            Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

            Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

            Comment


            • #7
              Аз да попитам - след принудителна регенерация при Алфа предписват ли задължителна смяна на масло на двигателя?
              Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
              Lancia Kappa JTD '98 -

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от didod Покажи съобщение
                Аз да попитам - след принудителна регенерация при Алфа предписват ли задължителна смяна на масло на двигателя?
                По принцип самата кола,след определен брой регенерации на филтъра,независимо дали с компютър или активна и пасивна,си иска сама смяна на маслото
                Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                Comment


                • #9
                  Това ясно, затова в EDC трябва да се програмира всяка смяна на маслото, за да си брои. Питах по принцип за принудителното.
                  Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
                  Lancia Kappa JTD '98 -

                  Comment


                  • #10
                    Кажи ми сега и за маслото и няма да досаждам повече. Трябва ли след принудителна регенерация да се смени? За пример давам Ивеко, където е задължително.
                    Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
                    Lancia Kappa JTD '98 -

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от didod Покажи съобщение
                      Кажи ми сега и за маслото и няма да досаждам повече. Трябва ли след принудителна регенерация да се смени? За пример давам Ивеко, където е задължително.
                      Не братчето ми не е задължително говедото си пресмята натоварването на филтъра, брои си регенерациите вкл. и принудителните и решава кога да ти каже да го смениш А на всичкото отгоре маслото което ползват за тия коли с ДПФ в 90% от случейте не са предвидени за това
                      0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                      sigpic
                      Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                      Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                      Comment


                      • #12
                        A как да разбера дали има DPF даден дизел ?
                        sigpicFiat Grande Punto 1.3 Multijet Alfa Romeo 155 1.8TS 8V -SOLD

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от The_Game Покажи съобщение
                          A как да разбера дали има DPF даден дизел ?
                          По номера на рамата и Епер Твоят конкретно няма ДПФ Другият вариянт е да залегнеш отдолу и да видиш има ли или няма
                          0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                          sigpic
                          Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                          Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от The_Game Покажи съобщение
                            A как да разбера дали има DPF даден дизел ?
                            Ето още нещо: Ако двигателя и DPF-а са изправни, не трябва да има никакъв видим пушек.
                            sigpic
                            "Lasciate ogni speranza, voi ch'entrate"

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от Kuker Покажи съобщение
                              Ето още нещо: Ако двигателя и DPF-а са изправни, не трябва да има никакъв видим пушек.
                              Е трябва масло и нафта да са съобразени с това, но тук като ти сложат нещо, което се различава от Р.Е. и сипеш от нашенската сурватка, почва да лъхва и да се регенерира през 500 км
                              sigpic

                              Comment

                              Working...
                              X